tisdag 30 december 2014

EN ROS ÄR EN ROS...

En ros är en ros är en ros...och nu är det väl läge att tacka för alla rosor det gångna året. Många fina färgstarka händelser och massor av glädje och kärlek. Citroner och clementiner på parad i Sofieros vackra orangeri var ju en av höjdpunkterna. Nya unika produkter från sydeuropa som livar upp mina gamla importerfarenheter. Mitt gröna hjärta frodas, och citron & timjan är på banan igen...om än i tillämpad skala. Barnbarnsklungan som springer ut och in och sprider glitter över mormor och morfar. Och gamla föräldrar som säger att det enda dom kan är att njuta...nog är det en livsfilosofi att bejaka. Människor som helt oväntat ger livet ett glädjeskutt bara genom sin blotta närvaro. Jag har ju "rosa glasögon" och kan hålla på länge att beskriva livets under. Meen jag har under året känt av livets skörhet...och varit nära dess gräns. Än mer vill jag leva helt och fullt alla mina dagar. Nu fira vi in det nya året och lever livets glada dagar varje dag vi kan. Kärlek till livet.

Inga kommentarer: